torsdag, august 06, 2009



Ja jeg ved godt det ikke er meget, for slet ikke at sige absolut ingening jeghar blogget her siden maj måned, men nu har jeg lige lidt tid igen.


Jeg har strikket denne skønne baby poncho og futter til min nieces datter som skal døbes om 14 dage. Håber hun bliver glad for den.


Den er strikket i Eskimo og der er brugt 300 g på nær et lille bitte nøgle. Det tog ca. 1 aften at

strikke den og jeg er bare pjattet med den.



Så er denne skønne sweater strikket færdig og desværre også valket. Det skulle jeg aldrig have gort, den er nu blevet for lille. TISSEKJEMØG.

Men ellers er der brugt ca 600 g Kauni.



Så er vi også lige "kommet til" at investere i dette dejlige sommerhus, så nu skal der strikkes HMPFFF HOST HOST der bliver ikke strikket specielt meget, det skal jo lige gøres til "vores" men det går fint derudaf så der er snart udsigt til at kunne strikke enten under pavilionen, i solen eller i vores skønne udestur.


Udover det er der blevet strikket en islandsk sweater til en fransk buldog, som jeg ikke lige har noget billede af, men nuttet DET er den. Der kommer vist et billede fra ejeren senere.

Jeg har også strikket en Karen Noe sommerbluse, og den har jeg været rigtig meget uvenner med, det er noget irriterende garn (cotto viscose)jeg har valgt, og modellen havde ikke plads til mine "enorme" overarme, og det havde jeg ikke lige opdaget før jeg var færdig. Nu er den til tørre og jeg kan se at den allerede under første vask har smidt en masse ender ud igen, den bliver jeg vist aldrig tilfreds med. HM. Måske der kommer billede senere.

Jeg har også strikket en drops kjole, billeder på et andet tidspunkt, den er på forsiden af et af katalogerne og er med hæklende firkanter. En orange sommerbluse er det også blevet til, men den er desværre afsat før jeg fik taget billede.

Endnu 1 revuntoli sjal er lige strikket færdig i går aftes, så det skal lige spændes op inden der kommer billede.

Nu er jeg i gang med en sommerbluse, som mangler et halvt forstykke, så kommer det også på bloggen.

Jeg er i gang med en trøje i Muskat soft drops model R-523, men mere om den senere. Den har jeg nemlig strikket for stor, så der skal lige modeleres lidt og strikkes noget om.

Udover det er jeg stadig i gang med et Peacock sjal i Arwetta, Min ballerina af Falkenberg er heller ikke kommet længere, så der er sørme nok at tage fat på.

OG NU VIL JEG STRIKKE. :-)
















3 kommentarer:

Fríða sagde ...

uha! kan se du har været viiildt flittig, selvom du ikke har fået blogget.glæder mig til at se lidt hyppigere indlæg her.
kh.fra Island
Frida

Luna sagde ...

Hej! Var lige inde og snuse, da jeg var inde og snuse på Jannis hjemmeside - ja vi Rokkere kommer vidt omkring fnis. Fed blog du har her og superflotte ting du laver.
Hilsen Dansbo

Carina sagde ...

Super flotte ting du laver :)
Jeg tænkte på om du muligvis har et link til opskriften på poncho og futterne du har lavet, for det er da bare rigtig sødt :D