mandag, november 26, 2007

Forbrydelsen

ØHHH hvad dælen skete der lige der??? Nu har jeg siddet vagt ved fjernsynet i 19 søndage og fulgt Sara Lund (Jep har misset 1 afsnit) Jeg har virkeligt forventet at det i hverttilfælde IKKE var Vagn da det var ALT for oplagt og PLAT - det var HAM. Øv for en dårlig slutning på en ellers formidabel serie. Jeg sidder tilbage med en masse ubesvarede spørgsmål, ligesom alle andre jeg har talt med i løbet af dagen i dag.


Blandt andet:

Hvor gik Sara Lund hen da hun gik ud i sidste scene? Fik hun styr på sin søn og sit privatliv?

Hvem har rent faktisk myrdet Mette?

Hvem har hængt Frevert? vi fik bare at vide at han ikke havde gjort det selv??? Han havde jo haft et geværløb i munden?

Den bil Nana blev fundet i, hvordan fik Vagn fat i den?

Hvad skjulte Holk, siden han slog Sara ned?

Hvad var det Troels Hartmann ville fortælle politiet??

Politimesteren er da vist heller ikke for fin i kanten?

Hvorfor siger Vagn at han har kørt Nana fra lejligheden og ud i skoven?? Hvordan kom hun så i husets kælder?

Hvordan ved Sara hvilke skov Vagn tager Theis med ud i?

Skyder Theis fordi han har medlidenhed med Vagn?

Hvem er det der har overvåget Sara? og hendes lejlighed?


Det var bare lidt af de spørgsmål jeg har til serien. Er jeg gået glip af en hel masse? eller hvad?? Har jeg ikke været opmærksom??


Men any way, så synes jeg at Sara Lund og Troels Hartman spiller fabelagtigt godt. Og glæder mig til at se om der ikke skulle komme en efterfølger, hvor det går op for alle at det ikke var Vagn der gjorde det alligevel, men derimod???? en eller anden på rådhuset, måske?? hvad siger du????




3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, jeg sad også med et noget fladt ansigt. Det virker som om forfatterne lige pludselig er blevet SÅ trætte af den serie (det forstår jeg nu godt), at nu sku' den dælme afsluttes. Det er lidt lissom at strikke en fin cardigan med hulmønster og diverse sager, og så slutte af med at klampe den sammen med store heksesting.
Og hende Sara Lund - er hun blevet vor tids svar på Liv Ullmann? Der altid bare glor og glor og er så traurig :-(

Anonym sagde ...

det er ikke den rigtige trøje du har strikket forkert mønster og forkert model.

Jette sagde ...

Kan kun give dig ret, der var for mange løse ender som jeg gerne ville have haft et svar på også.. Stadig smukke forbrydere du laver...