fredag, september 05, 2008

Og hvad har jeg så gang i lige nu??

Revontuli sjal!

Faldt lige over opskrift og diagrammer i går, og havde det perfekte garn liggende (det har vel alle?) :-)

Nå men det et skønt nemt mønster at strikke efter, og det går tilpas hurtigt!

i baggrunden kan i lige se min nye "opfindelse". I webstrik har der været en del tale om diagram/mønster holdere, og her er min løsning.
I Bauhaus (Holbæk) har jeg købt en ramme med en magnettavle i, til den famøse sum af 15 kr. I Tiger i Buddinge Centret har jeg købt lange magneter, og sat sammen blev det til denne fantastiske løsning. Det virker HELT efter hensigten. Lige med en enkelt undtagelse - den er ikke supernem at have med i byen.

Ellers har jeg gang i en selvkomponeret bluse til min søsters datter. Hun har set en bluse som "JEG MEGA MEGET GERNE VIL HAVE - SØDE MOSTER" Og ja jeg er jo en SØD moster, så derfor er jeg nu igang. Mere om den senere.

Så har jeg fået en bestilling på endnu et Peacock i mintgrøn merino - og selvfølgelig er jeg også i gang der! jeg har dog 1½ år til at få det færdigt - så mon ikke jeg når det?

Ellers er der jo selvfølgelig altid gang i sokkemaskinen - bestillingerne vælter ind - og det jo skønt - lige bortset fra at døgnet jo ikke har timer nok :-)

Jytte Slentes - Den med spændet - er også efter ca 1 år blevet startet. Det er bare en af de trøjer jeg MÅ eje, men som er lidt langsommelige at strikke, og lidt langsommelige at komme i gang med. Men nu er den igang, og bliver brugt til "bil-strik". Så det tager tid.

Færdigstrikket ligger også en trøje i bommuld og venter på den sidste montering - der er mega mange ender der skal hæftes - såååååååå deeeeeet kommer lige pludselig.

jeg har også færdig strikket en domino trøje fra Drops design som mangler lidt montering - men det kommer sikkert også snart.

PUHA - listen bliver hurtig lang! Nå, men sådan er det at være "aktiv". Jeg har jo også tilbragt en del tid i Sommer-hytten så jeg har haft rigelig tid - så det vel ikke noget under at der sker noget på strikkefronten? Så nu vil jeg smutte tilbage til strikkeriet. God strikkelyst til alle jer der kiggede forbi :-)

1 kommentar:

Fríða sagde ...

wow, hvor er du bare flittig! dejlige ting du har fået lavet. glæder mig til lidt hyppigere blogging fra dig.
kh.fra Island
Frida